Frimärkets Dag 9 november 2019

Frimärkets dag 2019 blev ett mycket lyckat och välbesökt arrangemang i vår lokal i IOGT-NTO huset på Trädgårdsgatan 12, Kalmar

Vi hade cirka 175 besökare under dagen och hela 35 fikade på vårt goda kaffe med smörgås och kakor.

Besökarna kom och tittade bland annat på ett flertal frimärksutställningar och vykort och kort från samtliga stationsbyggnader från norr till söder på Öland. Denna järnväg lades ner 1961.

Vår bok Posten - Historiskt – inom Kalmar Kommuns nuvarande gränser 1636 – 2003 som vår förening ger ut. Det blev ett litet boksläpp bara för vi hade inte fått våra tryckta böcker men det blev en hel del beställningar mellan 35 – 40 st.

Ett flertal frimärkshandlare var där och sålde sina objekt. Vi sålde även en del äldre frimärksböcker.

Ingemar Andersson i diskussion med en blivande kund.

Mynthandlaren Bengt Forsman från Mynt och Anikt har laddat upp med ett fullt bord av mynt.

Häftessamlarna med Bo Göransson i täten var också där med en stämpel Läckeby. Vår egen Kalmarstämpel kom till väl nytta då vi stämplade cirka 75 vykort med stationshus samt andra vykort. Vi sålde frimärken som gavs ut från Postnord den 7 november 2019

Det fanns även flera lotterier och tävlingar där den finaste vinsten var en delikatesskorg som skänktes av ICA Rimsmeden i Kalmar, även en gratis gissningstävling på hur många frimärken som fanns i en flaska samt även en tombola med fina skänkta vinster såsom presentkort mm.

Kalmar Filatelistförening

Annonser: